maanantai 25. marraskuuta 2013

Mut on haastettu

Mut on haastettu kahdessakin eri blogissa. Ensimmäisen haasteen antoi Kippis iso Kiinan Sanna ja toisen Tahdon Asiat bloginYksis, kiitos teille. Mä vähän yhdistelen ja vastailen molempien kysymyksiin.

Yksis kyseli multa meidän Joulun vietosta täällä Californiassa.

1. Lempi joululaulusi?
Ehdottomasti Varpunen Jouluaamuna Vesa-Matti Loirin laulamana. Laulussa on kaunis sävel ja sanat.

2. Koska joulua saa alkaa fiilistelemään? 
Joulukuun alusta. Mä tykkään laittaa kuusen sun muut ajoissa, jotta voin laittaa ne hyvillä mielin pois heti Joulun jälkeen. Mä en tykkää fiilistellä enää Tapaninpäivän jälkeen, mutta on kivaa että koristeet saavat olla kauemmin kuin viikon tai muutaman päivän. 
 
3. Jouluvaloja? Värejä vai pelkkää valkoista? 
Vain valkoista. Siniset valot on mun mielestä kaikkein kauheimmat. 

4. Mitä syöt jouluna? Kalaa? Kinkku vai kalkkuna?
Me ollaan monesti syöty ihan muuta kuin perinteistä Jouluruokaa. Me ei kumpikaan välitetä kauheasti kinkusta, rosollista tai laatikoista, joten tuntuisi hölmöltä tehdä ruokaa josta ei edes tykkää. En vielä tiedä mitä tänä vuonna tehdään, ehkä kalkkunaa tai kenties joku paisti. 
 
5. Glögiä, skumppaa, kotikaljaa vai jotakin muuta jouluina?
Glögiä kävin jo ostamassa Ikeasta. 
 
6. Miten teillä avataan lahjat? Yksi kerrallaan vai kaikki yhdessä? 
Meille ei ole oikein muotoutunut perinnettä, koska tytöt ovat olleet niin pieniä etteivät ole tajunneet Joulusta mitään. Ollaan siis ostettu vain yksi isompi lahja, joten sen avaamisessa ei ole kauaa mennyt. Tytöt ei vieläkään tiedä pukista tai lahjoista, enkä koe sitä tarpeelliseksi hehkuttaa koska Joulun ajatus ei ole lahjojen antaminen. Kai ne viimeistään kouluun mennessä kuulee Joulupukista ja melkein samaan syssyyn ettei sellaista ole oikeasti olemassa :) Mä tykkään, että täällä Jenkeissä lapsille kerrotaan, että vain muutama lahjoista on pukilta ja muissa lahjoissa lukee keneltä ne oikeasti on (vanhemmilta, isovanhemmilta jne...)

7. Koska teille tulee kuusi? Vai tuleeko? Aito vai kopio? 
Meillä oli Suomessa kopio ja nyt en vielä tiedä kumpi tulee. Joulukoristeet kylläkin jo löytyy. 

8. Vietetäänkö joulu omalla perheellä vai suuremmalla joukolla?
Oman perheen kesken vietetään Joulua. 
 
9. Mikä on joulun kohokohta?
Mä en oikein tiedä. Lapsena se olisi ollut tietysti lahjat, nyt aikuisena tykkään Jouluaaton ja päivän tunnelmasta kun ei ole kiire mihinkään.
 
10. Saada vai antaa? Molemmat?
Tykkään antaa lahjoja jos keksin jonkun oikein hyvän lahjan juuri sille henkilölle. Jos en keksi mitään, niin jätän mieluummin antamatta 
 
11. Joulun tärkein perinne?Hehe, meillä ei ole mitään perinteitä. Me ollaan tälläisiä oman tiemme kulkijoita.


Sitten Sannan kysymyksiä.

1. Kerro päiväsi kulusta. Liitä kuva tai mielellään useampi. 
Meillä oli tänään ihan normi päivä. Aamusta puuhailtiin kotona ja iltapäivällä lähdettiin puistoon. Tämän kuvan nappasin kun lähdettiin puistosta kotiin päin. Muita kuvia ei tullutkaan otettua.



 

2. Elämäsi hienoin kokemus?
Mä koen olevani aika onnekas ja mulla on paljonkin hienoja kokemuksia. Kaikki liittyvät jotenkin matkustamiseen, jonka ansiosta on tullut nähtyä upeita paikkoja. Mä olen aika huimapää ja hienot kokemukset ovat olleet sellaisia jossa on ylittänyt itsensä ja tehnyt jotain jännittävää. Mutta kaikista hienoin kokemus on ollut kasvattaa noita omia lapsia. Nyt kun he ovat 3-vuotiaita niin meillä on paljon hienoja hetkiä joka päivä.


3. Suurin toteutumaton haaveesi / salainen unelmasi?
Mä haluaisin käydä kaikissa maailman kolkissa, mutta useamman vuoden ajan olen haaveillut käynnistä Etelä-Mantereella. Kyllä mä sinne vielä joku kerta pääsen :) Argentiinan reissulla kävin jo aika lähelläkin.

4. Unelmiesi asuinpaikka?
Mä oon tälläinen, että sopeudun mihin vaan. Mulla ei ole haavetta, että me muutettaisiin johonkin taloon ja pysyttäisiin siinä eläkepäiville saakka. Tällä hetkellä California tuntuu hyvältä paikalta ilmastonsa puolesta. En tiedä miltä Suomeen palaaminen tuntuisi, koska en voi sietää syksyä ja talvea. Mua ahdistaa vain ajatella sitä sisällä kökkimistä kun pihalla on märkää, kylmää ja pimeää. Kesätkin on kylmiä ja oikeasti lämpöisiä päiviä vain muutama.

5. Minkä kirjan olet lukenut viimeksi?
Heh heh. Nytpä hyvän heitit. Ei ole tullut luettua aikoihin. Vadelmavene pakolainen nimisen kirjan luin jokunen vuosi sitten. Muuten luen lehtiä ja nettiä. Ehkä mulla taas joskus on aikaa lukea ihan oikeita kirjojakin.

6. Harrastuksesi?
Jumpassa olen käynyt jo vuosikausia ja aion sitä täälläkin jatkaa, kunhan saan liitettyä itseni paikalliseen California Fitness Centeriin. Tämän kirjoituksen jälkeen lähden juoksulenkille. Tämän blogin pitäminenkin voitaneen laskea harrastukseksi.

7. Missä näet olevasi / mitä näet tekeväsi 5 vuoden kuluttua?
Olen ehdottomasti työelämässä, mutta se mitä mä siellä teen on vielä hämäränpeitossa.

8. Mitä tavaraa / vaatetta / asiaa ilman et voi elää? Miksi?
Kännykkä. Mä käytän facebookkia ja luen uutiset puhelimen kautta. Tässä tietokoneen ääressä en istu kovin paljoa. Ja kännykkä sen vuoksi, että muuten en olisi kartalla mistään mitä maailmalla tapahtuu.

9. Mitä suomalaisuus sinulle merkitsee?
Suomalaiset on rehtejä ja rehellisiä ja koen itsekin olevani sellainen. Mun mielestä on hienoa olla Suomalainen, vaikka ei Suomi sen parempi paikka ole kuin USA;kaan. Molemmissa on puolensa.

Tässä ihan viimeiseksi mun pitäisi haastaa muista blogin pitäjiä, mutta skippaan tämän koska ainoat aktiivisesti seuraamani blogit ovat minut haastaneiden Sannan ja Yksiksen. Muitakin blogeja tulee aina välillä katseltua, mutta ei kovin aktiivisesti.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti