torstai 8. elokuuta 2013

Ensimmäinen postaus

Ensimmäinen postaus uuteen blogiin. En ole mikään kirjoittajatyyppi, mutta ehkä tämän blogin pitäminen myöhemmässä vaiheessa auttaa ylläpitämään omaa suomen kielen taitoa. Olemme siis muuttamassa Sacramentoon, Californiaan Jasonin työn perässä. Haaveemme lähdöstä Yhdysvaltoihin on elänyt jo muutaman vuoden ajan ja vihdoin lähtömme on lähellä.

Lähtö varmistui viikko sitten ja Jason lähtee Sacramentoon jo kahden viikon kuluttua. Minä jään tänne Suomeen tyttöjen kanssa hoitamaan muuttoa. Me myymme lähes kaikki omaisuutemme - asunnon, autot, lähes kaikki irtaimiston kotoa - mukaan lähtee vain osa vaatteista ja muistoesineet. Aika homma tässä on siis edessä. Kirpparipöytä on varttu Espoon Akselista kahdeksi viikoksi ja osasta tavaroista olen jo ottanut valokuvat. Tarkoitus on laittaa kaikki nettigalleriaan ja levittää linkkiä kaikille kiinnostuneille.

Minulla on green card prosessi loppusuoralla. Ensi viikolla olen menossa terveystarkastukseen ja siitä viikon päästä konsulaattiin haastatteluun. Päätös green cardin saamisesta pitäisi tulla 2-4 viikon kuluessa haastattelun jälkeen. Ei pitäisi olla mitään syytä miksi päätös ei olisi myönteinen, mutta en silti uskalla ostaa lentoja ennen sitä.

Työt minulla jatkuu vielä kuun loppuun. Syyskuussa pääsen oikein tositoimiin muuton suhteen. Tytöt ovat päiväkodissa syyskuun loppuun, jotta saan hoidettua asioita myös päivisin. Aika hommahan tässä on edessä.

Seuraavassa postauksessa lisää muuttovalmisteluista.

2 kommenttia: